Kjøpsvilkår
Bakken Vedlikehold har org nr. 926547879.
Henvendelser kan sendes til post@bakkenvedlikehold.no.
Bakken Vedlikehold har HMS-kort renhold sertifisering som dokumenterer at vi er et seriøst selskap som ivaretar loven, de ansatte og våre kunders interesse til enhver tid.
Vilkår i hovedtrekk
Et arbeide som utføres av Bakken Vedlikehold, står frie til å bruke egne ansatte og/eller underleverandører for å utføre det avtalte oppdraget.I avtalen/oppdraget skal det komme tydelig frem hva som er omfanget av oppdraget.
Tjenester som er ut over omfang vil naturligvis faktureres som tillegg etter avtale.
-
Eksempel på dette kan være skraping av malingsflekker på vinduer, når en har bestilt vindusvask.
Kunde plikter å opplyse om forhold som krever forholdsregler for Bakke Vedlikehold, dette kan eksempelvis være BioClean vinduer, vinduer med solfilm, belysning, tilstand på huset eller installasjoner som ikke tåler vann osv.
Bakken Vedlikehold vil alltid utføre en befaring, for da og utfører tilstandsrapport så jobben kan bli utført på best mulig måte. Det er derfor viktig at kunden opplyser Bakken Vedlikehold om tilstand av huset.
Tilbud
Tilbudet er gyldig 2 måneder fra dags dato om ikke annet er spesifisert.
Prisene i tilbudet er spesifisert med mva.
Aksept av tilbud med frekvens blir sett på som en løpende kontrakt, uten utløpsdato eller bindingstid.Bakken Vedlikehold trenger en ukes oppsigelses tid på privatkunder og 30 dager for næringskunder (se punkt for løpende avtaler)
HMS
Våres mål er at fullstendig unngå uønskede hendelser.I følge Byggherre forskriften § 7.Plan for sikkerhet, helse og arbeidsmiljø, er eier av bygget ansvarlig for at sikkerhet, helse og arbeidsmiljø blir ivaretatt til enhver tid.
Vi ønsker å forebygge dette ved å utføre en risikoanalyse på alle oppdrag som inneholder risikoelementer som krever dette.
Vi kan til enhver tid dokumentere lovpålagt opplæring av de tjenestene og utstyret vi benytter. Både utstyr og kjemikalier benyttes i henhold til veiledning og forebyggende tiltak i datablad.
I Bakken Vedlikehold arbeider vi systematisk for å oppfylle kravene i helse-, miljø- og sikkerhetslovgivningen og ved det tilfredsstiller kravene i forskrift om systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid i virksomheten.
Forsikring
Vi bekrefter å ha lovpålagt forsikring og ansvarsforsikring.
Om det blir benyttet innleid arbeidskraft eller annen aktør vil Bakken Vedlikehold tilstrebe å sørge for at forsikring er etablert for alle ledd og du som kunde kan forholde deg til at dette er Bakken Vedlikehold ansvarlig for.
Utførsel av oppdrag
Normalt utføres arbeidet mellom kl 08.00 og 16.00. I travle perioder kan det forekomme arbeid utover dette. Våre oppdrag utføres fra Mars til November, så lenge været tillater dette.
Hvis kunden ønsker levering på bestemt dato/klokkeslett kan det tilkomme tillegg for kjøring hvis vi ikke kan utføre ditt oppdrag i sammenheng med nærliggende oppdrag.
Leveringstid kan i noen tilfeller variere ut i fra sesong og tilgjengelighet på våre maskiner. Bakken Vedlikehold vil varsle når vi har planlagt oppdrag hos deg via epost+sms (minimum 48 timer før oppstart), og et nytt varsel 24 timer før oppstart av oppdrag samt beskjed når oppdraget er avsluttet.
Om informasjonen i oppdraget ikke stemmer med det som er bestilt, så må du varsle, da dette er grunnlaget for faktura.
Fakturering
Alle oppdrag faktureres med forfall etter 14 dager hvis ikke annet er avtalt.
Faktura distribueres med følgende metoder i prioritert rekkefølge:
-
Efaktura med avtalegiro mulighet
-
EHF
-
Epost
-
Post.
Ved for sen betaling vil det bli sendt en påminnelse. Om ikke regningen er betalt etter 14 dage etter påminnelsen er mottat, påløper purregebyr og renter ihht aktuell rente- og inkassolovgivning.
Er fortsatt beløpet ikke betalt sendes saken videre til Inkasso.
Reklamasjon
Reklamasjoner må meldes inn senest 7 dager etter utført oppdrag.
Vi forbeholder oss retten til å utføre oppdraget om igjen til den forventede kvalitet er oppnådd.
Vi gjør oppmerksom på at uvær og nedbør vil kunne være årsak til at resultat blir noe svekket i etterkant av utført oppdrag, særlig i forhold til vindusvask.
Vi gjør oppmerksom på at, hvis ikke skader fra eller utført arbeid fra tidligere leverandører har blitt opplyst da befaringen og tilstandsrapporten blir utført, frasier Bakken Vedlikehold da seg ansvaret for dette.
Kansellering
Vi holder oss til loven om forbrukerkjøp.
§ 41. Avbestilling før levering
Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen.
§ 42. Retur etter levering
Etter at tingen er levert, blir forbrukeren ikke fritatt for å betale kjøpesummen selv om tingen leveres tilbake til selgeren.
- Ved kansellering av et oppdrag som har blitt avtalt med kontrakt eller ordrebekreftelse, betales det et kanselleringsgebyr.
Løpende avtaler
Løpende avtaler uten avtalt varighet løper inntil de blir sagt opp av en av partene.
Da vi tilstrebe å planlegge våre oppdrag 30 dager før oppstart, må avtalen sies opp skriftlig 30 dager før neste utførsel.
Vi forbeholder oss retten til å justere prisen på løpende oppdrag en gang i året. Vi priser løpende avtaler lavere enn enkeltoppdrag, så når et løpende oppdrag kanselleres etter en utførsel vil dette ses på som et enkeltoppdrag og etterfaktureres med et påslag på 30%.
Tilbud og kampanjer
Vi kjører en rekke kampanjer og tilbud, som er forbeholdt nye kunder eller tjenester du ikke har løpende avtale på fra før. Våre tilbud eller kampanjer skal definere hvilke tjenester det er tilbud på, hva tilbudet er og hvor lenge det varer samt hvordan du skal benytte deg av det.
Personvern
Introduksjon
Vi fokuserer på å ivareta og beskytte alle våre kunders personvern og behandler personopplysninger i samsvar med den til enhver tid gjeldende lovgivning (GDPR). Vi er behandlingsansvarlig og har ansvaret for at opplysningene som vi har om deg brukes i tråd med personvernlovgivningen.
Behandling av opplysninger
Kontakter du oss via våre kanaler samtykker du til at vi benytter dine persondata (navn, e-post adresse, selskapsnavn og telefonnummer) for å gi deg relevante budskap og tilbud. Vi vil aldri selge informasjonen din videre til andre, og du kan når som helst trekke samtykket ditt tilbake.
Hvilke opplysninger vi har om deg
Det er bare opplysninger som gis av deg.
Når du bruker våre tjenester, som ved å bestille tjenester, tilbud eller når du gjennomføre et kjøp, gir du oss typisk følgende opplysninger:
-
Kontaktinformasjon, som navn, alder, bostedsadresse, epostadresse og telefonnummer.
-
Kommunikasjon, som når du kontakter support eller har dialog med oss.
Samarbeidspartnere og tredjepartsaktører:
Google: Samler data om antall ganger en bruker har besøkt nettsiden, samt datoer for første og mest nylige besøk. Google Analytics Sporingskode som logfører detaljer om besøkendes nettleser og enhet.
Facebook: Facebook til å levere en serie reklameprodukter som for eksempel sanntids budgivning fra tredjeparts annonsører. Facebook pixel vil også følge eventer fra nettsiden som side besøk osv.
Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål, kommentarer eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter. Du kan bruke følgende post@bakkenvedlikehold.noSiste revidert: 6.12.22
Revidert av ansvarlig for vilkår: Nanini Bakken